در راستاي پيشگيري از آنفلوانزاي خوكي صورت گرفت:
تجهيز 90 درصد مدارس مهريز به سيستم صابون مايع


یزدفردا : رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز گفت: در حال حاضر 90 درصد مدارس اين شهرستان به سيستم صابون مايع مجهز شده‌اند.

به گزارش یزدفردا از مهريز، سيدجليل عقيلي ظهر امروز در جلسه مشترك كميته پيشگيري و كنترل بيماري آنفلوآنزاي نوع A موسوم به آنفلوآنزاي خوكي با مسئولان شبكه بهداشت و درمان اين شهرستان اظهار داشت: نصب اين سيستم در ساير مدارس مهريز نيز در حال پيگيري و در برخي ديگر در حال نصب است.
رئيس آموزش و پرورش شهرستان مهريز همچنين بر همكاري فرهنگيان و مدارس مهريز در كنترل بيماري آنفلوآنزاي خوكي با شبكه بهداشت اين شهرستان و به‌كارگيري توصيه‌هاي بهداشتي در اين زمينه تاكيد كرد.
عقيلي خاطرنشان كرد: اولويت مديريت آموزش و پرورش اين شهرستان براي پيشگيري از اين بيماري، مدارس شبانه‌روزي است كه جلسات توجيهي مستمر با دانش‌آموزان اين مدارس با حضور كارشناسان مراكز بهداشت برگزار شده است.
وي افزود: در اين راستا مقرر شده تا كارشناسان مربوطه به تمام مدارس سطح شهرستان اعزام شوند و از نزديك بر رعايت بهداشت دانش‌آموزان نظارت كنند.
عقيلي عنوان كرد: همچنين مقرر شده با حضور و همكاري كارشناسان خانه‌هاي بهداشت روستايي در مدارس كار نظارت بر رعايت بهداشت دانش‌آموزان همچنين توجيه خانواده‌هاي آنان در پيشگيري از اين بيماري‌ها تلاش شود.
در اين جلسه مسعود شريفي، سرپرست شبكه بهداشت مهريز نيز عنوان كرد: بيماري آنفلوآنزا از جمله بيماري‌هاي واگيردار است كه با رعايت اصول بهداشتي و موازين اسلامي قابل پيشگيري است.
تعيين رابط بهداشتي مدارس، استفاده از مهر نماز شخصي، ضدعفوني مكان‌ها و سرويس‌هاي بهداشتي مدارس، بهره‌گيري از تهويه مناسب در فضاي كلاس‌هاي درس، تجهيز اتاق ايزوله در مدارس، برگزاري كلاس‌هاي آموزشي براي فرهنگيان و دانش‌آموزان و تعيين رابط براي خوابگاه‌هاي شبانه‌روزي از جمله تصميمات اين جلسه بود.

یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا